Online verkopen stimuleren met dataverrijking

dataverrijking

Inhoudsopgave

Hoe product dataverrijking e-Commerce een boost geeft

Product dataverrijking is een methode om je online verkoop te stimuleren. E-commerce productverrijking betekent eenvoudigweg het verbeteren en verrijken van de ervaring van je klanten, zodra ze jouw online winkel bezoeken om een product te kopen. Dit kun je bereiken door alle noodzakelijke informatie over een bepaald product beschikbaar te stellen voor je klant. Dit zal ze helpen een betere en snellere beslissingen te nemen wanneer ze je webshop bezoeken, waardoor de verkoop en het verkeer toeneemt.

Definitie van product dataverrijking

Product dataverrijking is het proces om het merkimago van je online winkel te vergroten; dit wordt bereikt door de bestaande productinformatie te verrijken met nieuwe gegevens die zijn verkregen uit gebruikerservaringen. Je kunt externe en betrouwbare gegevensbronnen gebruiken om een beeld van je klanten te krijgen dat je zal leiden bij het nemen van data gedreven beslissingen voor je bedrijf.

6 Methoden om e-Commerce productverrijking te verbeteren en verkoop te stimuleren

dataverrijking

Er zijn verschillende methoden om e-commerce productverrijking te verbeteren en vervolgens de verkoop te stimuleren. We hebben de 6 belangrijkste op een rij gezet.

#1 Correcte productbeschrijving

De manier waarop je de producten beschrijft met behulp van SEO richtlijnen, helpt om organisch hoger te scoren in de zoekmachines. Wat vervolgens leidt tot meer verkeer naar je online winkel. Goed SEO geschreven teksten en beeldmateriaal is het eerste wat de aandacht trekt van een klant. En bepaalt ook of de klant het product koopt of niet. Pakkende productbeschrijvingen met relevante trefwoorden en tags zorgen ervoor dat producten gemakkelijker worden geïndexeerd in de zoekmachines, waardoor je webshop zichtbaar wordt.

#2 Productinhoud

Overtrokken of onjuiste productinhoud zorgt ervoor dat je productverkopen dalen en slechte beoordelingen doet stijgen. Dit komt omdat de productomschrijving niet overeenkomst met het daadwerkelijke product. Hierdoor heb je ook meer retourzendingen, wat je als webshop geld kost. Maak een eerlijke en betrouwbare productomschrijving.

#3 Standaardisatie van product eigenschappen

parfums

De product eigenschappen van verschillende items moeten altijd waarde toevoegen aan de aankoopbeslissing van de klant. Het standaardiseren van product eigenschappen helpt bij het optimaliseren van koopwaar op alle platforms en het verbeteren van de klantervaring. Het gebruik van een goed gedefinieerd product, helpt de klant om snel toegang te krijgen tot de meest relevante informatie die de klant nodig heeft.

#4 Classificeer producten correct

De meerderheid van de online winkels heeft verschillende verkeerd gecategoriseerde producten die ook nog eens verkeerd vermeld staan. Het verkeerd categoriseren van producten maakt de online winkel slordig en moeilijk navigeerbaar. Voor klanten werkt dit ook niet prettig en bovendien leidt het tot lagere SEO rankings. Het hebben van een goed ontwikkelde product taxonomie en goed gecategoriseerde producten is zeer cruciaal voor de online verkoop.

#5 Gegevens opschonen en feiten controleren

Om het beste uit je productverrijking te halen en je verkoop te stimuleren, moet je de grootste zorg besteden aan het controleren van de juistheid van de producten die je in jouw online winkel aanbiedt. Productgegevens moeten 100% nauwkeurig zijn om miskopen en gegevensinconsistentie te voorkomen. Het opschonen van data en het beperken van fouten is een zeer essentieel proces bij data verrijken van producten.

#6 Optimaliseren van beeldmateriaal

Veilig en betrouwbaar alarmsysteem is noodzakelijk

Om de digitale middelen te verbeteren en de betrokkenheid van klanten te bevorderen, moet je als online winkel de afbeeldingen optimaliseren voor de zoekmachines. Digitale afbeeldingen en video’s helpen om de aandacht en de betrokkenheid van de klant te trekken, en verminderen ook de bouncing rates van producten. Duidelijke productafbeeldingen met een hoge resolutie werken ook op de psychologie van klanten. En zorgen ervoor dat ze gemakkelijk naar dat product toegaan, zelfs als ze het niet nodig hebben.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest